Höstterminen är igång!

Höstterminen är igång!

Höstterminen är nu i full gång och vi har även stängt samtliga ansökningar. SFI började redan den 8 augusti och har skördat grönsaker. På bilden ser vi deras gröna bönor.

I tisdags förra veckan var våra lärare på fortbildning på Wendelsbergs folkhögskola. På schemat stod ”Civilsamhällets och folkhögskolornas roll i ett omförhandlat samhällskontrakt”. Vår rektor Mariya Voyvodova deltog i panelen som avslutade dagen. Med sig hade hon Björn Elgquist rektor på Arbetarrörelsens folkhögskola, Jonathan Rask rektor på Nordiska folkhögskola och Marcin Szklarski rektor på Sankta Elisabet folkhögskola.

En fin start på höstterminen! 🍂

feminism, folkhögskola, göteborg, hösttermin, kvinnofolkhögskolan